Fiber
Fiber är nu installerat i hela området.
2024-09-20
För info så kommer EON att stänga av fjärrvärmen från kl 04 den 9 oktober till kl 16 den 10 oktober.
Vi har en större omläggning av ledningar eftersom vi behöver förstärka fjärrvärmenätet i området.
Mvh
Mats Portland
Eon Energiinfrastruktur AB
2024.09.17
Ni som missat att välja kanaler eller glömt lämna lapparna kan kontakta kundtjänst på Sydantenn för att göra era val i efterhand
Telefon 040- 601 22 22 E-post support@sydantenn.se
Telefontid vardagar 08:00 – 20:00
Telefontid helgdag 10:00 – 20:00
Besökstid helgfri vardag 08:00 – 16:00
Glöm inte bort utskicket gällande tv kanaler, ni har frivisning och ska sen välja de 7 extra kanaler ni önskar. Lämna lappen hos vaktmästaren eller gå in via länken som står i utskicket .. OBS SENAST 16/9
Se kanalplan och info under fliken TV och Bredband
Kallelse till ordinarie föreningsstämma
Tid: Tisdagen den 11 Juni kl.18:00
Plats: Videdalsskolans Matsal
Det bjuds på kaffe
q) Av styrelsen till stämman hänskjutna frågor samt av medlemmar anmälda ärenden (motioner) som angetts i kallelsen.
Hänskjuten fråga nr 1: Fråga om antagande av nya stadgar (första beslutet)
Den 1 januari 2023 skedde en del ändringar i bostadsrättslagen. Med anledning av det har Riksbyggen uppdaterat sina normalstadgar. Styrelsen föreslår att föreningsstämman antar Riksbyggens nya normalstadgar. En översikt av ändringarna finns i bilaga 1. För giltigt av beslut om ändring av stadgarna krävs att samma lydelse av stadgarna beslutas på två efter varandra följande stämmor samt att minst 2/3 av de röstande, röstar för att anta stadgarna på den senare stämman.
DAGORDNING enl §59
· Stämmans öppnande
· Fastställande av röstlängd
· Val av ordförande till stämman
· Anmälan av ordförandens val av protokollförare
· Val av justeringsmän
· Val av rösträknare
· Fråga om kallelse behörigen skett
· Framläggande av styrelsens årsredovisning
· Framläggande av revisorernas berättelse
· Beslut om fastställande av resultat och balansräkning
· Beslut om resultatdisposition
· Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
· Fråga om arvoden åt styrelsen och revisorer för den kommande perioden
· Val av styrelseledamöter och suppleanter
· Val av internrevisor och suppleant
· Val av valberedning
· Inkommande motioner eller hänskjutna frågor från styrelsen
· Antagande av 2023-års normalstadgar för Riksbyggens-bostadsrättsförening
· Övriga frågor
· Stämmans avslutande
Varmt välkomna,
Styrelsen för Brf Toftängen
Styrelsen har nu fastslagit vår bostadsrättsförenings budget för 2024. Vår förening påverkas av rådande inflation samt ränteutveckling, vilket vi tagit hänsyn till i vår budget för kommande verksamhetsår.
Styrelsen har beslutat följande avgiftsförändringar med start 2024-02
Årsavgiften höjs med 3 %.
Vänliga hälsningar,
Styrelsen i Brf Toftängen
Glöm inte byta ut era tillstånd i bilarna.
From 15/1 kommer Aimo Park att sätta avgifter på bilar utan eller med felaktiga tillstånd igen
Supportguide och installationsguide ligger under dokument.
Tänk på att byta batteri efter ca 1år , låset säger till när det är dags och byt då direkt för att undvika problem
Uppdaterad bopärm hittas nu under fliken "Bopärm"
Är utdelat i postboxarna och ligger under fliken "Infoblad"
Har vi två stycken som vi gärna ser att ni använder, se till att det är släckt och städat när ni lämnar, soptunnor finns på grillplatserna !! Tänk på brandrisken,lämna inte grillarna obevakade när ni tänt på och se till att det är släkt när ni lämnar.
På balkongen: Om du har balkong får du grilla med elgrill och mindre gasolgrill på den, tänk på dina grannar och ta hänsyn så att oset inte stör.
Öppen balkong får behållarstorlek P11 (max 30liter) förvaras
Inglasad balkong behållarstorlek MAX 5liter
På uteplats: Flytta ut din grill till utkanten av uteplatsen så att rök och os stör dina grannar så lite som möjligt, använd gärna eltändare - då slipper dina grannar lukten från tändvätskan.
På Loftgången: All form av grillning på loftgången är förbjuden.
Visa hänsyn och tänk på dina grannar, de vill också njuta av det fina vädret!
2023-05-24
Välkomna till Årsstämman 1 juni kl. 18:00
Plats Husie Församlingshem
Årsredovisning och kallelse är utdelat i postboxarna
2023-02-11
För kännedom
Sydantenn kommer göra ett servicearbete på vårt fibernät
tisdagen den 14 februari mellan klockan 09-11.
Detta görs för att vi skall kunna erbjuda fler tjänster i framtiden till er.
Efter avbrottet behöver ni starta om
utrustningen för att komma igång igen.
Skulle ni få problem så kan ni ringa Sydantenns kundtjänst på 040-601 22 22.
2023-01-04
Från den 1 januari måste alla kattägare registrera sin katt hos Jordbruksverket.
För att kunna göra det behöver katten först vara id-märkt. Syftet med den nya lagen är bland annat att underlätta för kattägare att få tillbaka sin bortsprungna katt.
Från den 2 januari kommer det vara möjlighet att registrera katten via Jordbruksverkets e-tjänst, till en kostnad på 40 kronor per katt. Det går även att skicka i en blankett, men då kostar det 100 kronor per katt.
Den som exempelvis driver ett katthem eller är uppfödare ska även registrera sin anläggning i ett separat register.
Är din katt
född före 1 januari 2008 måste du inte registrera katten.
Kattungar ska vara märkta och registrerade innan de blivit fyra månader gamla.
2022-12-29
Är idag utdelade i alla postfack
1 Boendetillstånd och 1 Gästtillstånd som endast gäller med P-skiva
2022-11-23
Extrataggar ska köpas hos vaktmästaren
kostnaden är 200kr per tagg som kommer att hamna på nästkommande hyresavi
Instruktioner om hur den programmeras medföljer när låset sätts på plats
2022-10-24
Under helgen har någon försökt ta sig in i garage utmot Husie Kyrkoväg
Håll lite extra uppsikt om ni ser något som sticker ut
2022-09-21
Glasomera har denna vecka startat arbetet med fönster/dörrbyten.
Preliminär tidsplan kommer att delas ut till boende där det står mellan vilka veckor bytet kommer att ske i varje område , blått/grönt/brunt/rött.
4-5 dagar före planerat byte i din lägenhet lappas din dörr med information om detta och om vad som behöver flyttas/monteras ner
Flytta och montera bort det som är i vägen så underlättar ni för montörerna när de kommer
2022-09-09
För er som missade hämta ut era boxar , kontakta sydantenn så kommer de att skicka era boxar med posten
2022-08-10
Glöm inte beställa utrustning för digital TV och playfunktion från Sydantenn
Lämna in blanketten i vaktmästarens brevlåda eller beställ via sydantenns länk i utskicket
2022-07-03
VARNING
Det har varit personer på området som ringt på hos boende och utgett sig komma från Riksbyggen och att de ska komma in och kontrollera saker i lägenheten.
Var uppmärksamma om någon ringer på dörren och vill kontrollera/sälja något
Kontrollera alltid om de har ID Bricka (ID06) och be dem legitimera sig .
Detta gäller vilket företag de än utger sig vara från
Riksbyggen skickar inte ut någon om ni inte har gjort en felanmälan som behöver åtgärdas !!
HÅLL LITE EXTRA KOLL DE NÄRMSTA VECKORNA OM HÄR SPRINGER RUNT FOLK
Är ni osäkra kolla med vaktmästaren som vet om här är entreprenörer på området.
Som vanligt verkar de rikta in sig på äldre människor
Mvh
Styrelsen BRF Toftängen
2022-05-29
Ni har fått allt material för poströstning till stämman i era postboxar
Fyll i och lägg i vaktmästarens brevlåda (HKV 52) senast den 30/6
Mvh
Styrelsen
2022-04-27
Safeteam har programmerat om systemet så alla nu har behörighet till alla cykelrum.
För att det ska fungera behöver programmeringen spridas.
Man måste "hämta" programmeringen i en av taggläsarna och sedan sätta nyckeln i någon av de cykelrum man vill komma in i.
2022-04-11
Tyvärr ett nytt inbrott i helgen, denna gång på 2: a våningen
Håll utkik och stäng fönster om ni inte är hemma
2022-04-11
Info om nytt taggsystem
2022-04-11
Här kan ni se fördelningen till det nya taggsystemet
2022-04-01
LÖRDAGEN DEN 23:e april
Styrelsen
tänker anordna en resa till Bordershop den 23:e april
Vi samlas vid "hållplats" Husie kyrkoväg /Ellenborgsvägen kl. 05.45
Bussen avgår 06.00 och vi är hemma igen ca 18.30
Bussen väntar inte på någon så kom i tid!!
Biljetter säljes i styrelserummet den 7/4 mellan kl. 18:00 - 19:00
Först till kvarn gäller vid anmälan, ej boende är välkomna att följa med
Pris 400kr
Kom med jämna pengar, vi har ingen växelkassa
Inköpsvikt meddelas på bussen beroende på antal resenärer
OBS!!!! GLÖM INTE PASSET OBS!!!
2022-02-07
Vi har fått avslag från SBK / Malmö stad på de ändringar vi har ansökt om bygglov för.
Färgbyte får ej göras till de kulörer vi plockat fram pga det kulturhistoriska värdet, det gula och kontrastfärgerna speglar 70-talet och ska bevaras.
Möjligtvis kan vi ändra till en mer dämpad gul färg och detta ska vi titta på med arkitekterna
Detta betyder att de färger vi valt och tagit på stämmobeslut är nekade
Fönsterna anses skilja sig för mycket från dagens fönster och de vill att det ska vara träfönster som det varit ursprungligen.
Vi tittar nu på fönster med leverantör och Riksbyggen som kan passa och funka för att bli godkända av SBK / Malmö Stad
Dörrarna är det enda som vi efter mycket diskussion fått igenom då de även hade synpunkter på fönstrets placering på dörren
Detta betyder tyvärr att vi inte kommer att komma igång med arbetet som önskat
Vi återkommer med mer information när vi får nya besked från SBK / Malmö Stad
Vi har en ny vaktmästare på området som ersätter Artan
Han heter Hayk och kommer att vara här permanent nu
RASTNING AV HUNDAR PÅ OMRÅDET
Är inte tillåtet att låta hunden bajsa och sen inte plocka upp bajset!!
Inte heller att slänga påsar med hundbajs i de vanliga papperskorgarna,
Det finns många tunnor precis utanför området för detta
MILJÖHUS
Det slarvas väldigt mycket och det ser hemskt ut emellanåt
Sortera i rätt kärl, skär sönder kartonger, renoverar ni så åk till tippen med resterna!
TRÄDGÅRDSAVFALL
Containern för trädgårdsavfall är avsett för just detta, här kastas massor av skräp som inte har där att göra! Fortsätts det kastas massa annat än trädgårdsavfall i containern och det sätts skräp utanför containern blir vi tvungna att ta bort denna och att var och en får åka till sysav och lämna allt ert avfall
Mvh/ Styrelsen
2022-01-31
Nya tillstånd är utdelade
tänk på att de gamla slutar gälla idag 2022-01-31
2022-01-13
Nedan info från polisen har delats ut i dagarna , håll ögonen öppna och ring polis om någon misstänkt syns till
Ärendet ligger hos byggnadsnämnden och just nu håller vi på med kompletteringar till bygglovsansökan.
När allt är klart kommer det först att göras en provinstallation i en lägenhet för att se att allt fungerar som tänkt
Vi räknar inte med att starta projektet förrän början av 2022 vi återkommer med mer info så fort vi vet mer
Stämman beslutade att godkänna styrelsens motion gällande byte av fönster dörrar , låssystem och färgsättning
75st Ja
1st Nej till allt
2st blanka
(1st nej till rutan i dörr, 2st nej till lås, 1st nej till färgsättningen)
Bifogade dokument är idag 2021-06-15 utdelade i postboxarna
lämnas i vaktmästarens låda senast 2021-06-30
2021-06-04 WiFi förstärkning
Denna info är lagd i era postboxar idag
Beställ direkt via Sydantenn eller lägg blankett i vaktmästarens brevlåda senast den 8/6
2021-04-14
Nu är det tid för spolning av fastighetens avloppsledningar i kök, badrum och tvättstuga. Spolningen görs i ett förebyggande syfte för att undvika framtida driftstörningar.
Vi kommer till Er på Brf Toftängen följande datum:
Måndagen 3 maj Ellenborgsvägen 102 A-N
Tisdagen 4 maj Ellenborgsvägen 104 A-J
Onsdagen 5 maj Ellenborgsvägen 106 A-J
Torsdagen 6 maj Ellenborgsvägen 108 A-J
Fredagen 7 maj Ellenborgsvägen 110 A-J
Måndagen 3 maj Toftängsgatan 1 A-N
Tisdagen 4 maj Toftängsgatan 3 A-J
Onsdagen 5 maj Toftängsgatan 5 A-J
Torsdagen 6 maj Toftängsgatan 7 A-J
Fredagen 7 maj Toftängsgatan 11 A-N
Måndagen 10 maj Toftängsgatan 13 A-J
Tisdagen 11 maj Toftängsgatan 15 A-J
Onsdagen 12 maj Toftängsgatan 17 A-J
Måndagen 10 maj Husie
Kyrkoväg 54 A-N
Tisdagen 11 maj Husie Kyrkoväg 56 A-J
Onsdagen 12 maj Husie Kyrkoväg 58 A-J
Det är mycket viktigt att vi får tillträde till Er lägenhet den aktuella dagen!
Om ni inte kan vara hemma vid spolningen så går det bra att lämna nyckel till en granne/vän/anhörig.
Det finns också möjlighet att lämna nyckel i ett kuvert uppmärkt med namn, adress och lägenhetsnummer till vaktmästare i servicehuset på nr 52.
Om ni lämnar nyckel till granne vänligen sätt en lapp på dörren ang var nyckel finns alternativt kontakta Hanna Berndtsson på Spolarna och informera.
Vi kommer att vara på plats från ca 8:15 och beräknar att påbörja spolningen ca klockan 8:30 i fastigheten.
Dessvärre har vi ingen möjlighet att lämna mer exakta tider gällande när vi kommer till just Er lägenhet utöver de datum som står ovan, en fingervisning är dock att vi börjar på lägenheterna på nedre plan och tar sedan övre plan.
Glöm inte att plocka undan privata saker under vasken i kök och badrum och, om möjligt, att ta bort eventuell badkarsfront samt rulla ihop mattor som ligger framför vaskarna. Tack på förhand.
Mobiltelefonnummer till spolteknikern på plats: Kalle Perdegård 0701-121645
(endast under spolperioden 8-15)
Vid eventuella övriga frågor ring Spolarna, Hanna Berndtsson 0707-143772 eller
växel 044-352402, telefontid 8:00-16:00 måndag - fredag
Trygghet för alla vid underhållsspolning
Då många i dagens läge är oroliga för att släppa in utomstående i sina
hem så vill vi med det här meddelandet informera er om vilka
försiktighetsåtgärder som vi vidtar för att skydda både er som kunder
och våra tekniker.
Om tekniker uppvisar något som helst sjukdomssymtom arbetar denne
inte utan en ersättare sätts in.
Vi använder engångshandskar vid utförandet av spolningen och dessa
handskar byts ut mellan varje lägenhet. Teknikern använder även
munskydd.
Vi uppehåller oss ca 15-30 minuter i varje lägenhet, teknikern kommer
att behöva tillgång till köksvasken samt badrum och eventuell gästtoalett,
vi behöver även komma åt golvbrunnarna i badrummen och vid
eventuell tvättmaskin.
Vi ber er som är hemma när vi kommer att under den tiden vistas i vardagsrum/sovrum för att minimera social kontakt. När teknikern är
färdig kommer han att informera er om detta och lämna lägenheten.
Om ni sitter i karantän pga utlandsresa eller annan anledning ber vi er
informera oss om detta omgående.
202102-25
NYA LADDPLATSER
SOM NI VET HAR VI NU SATT UPP 14 ST LADDSTOLPAR MED 28 UTTAG. VI VILL PÅ DETTA SÄTT FRÄMJA UTNYTTJANDE AV DESSA LADDSTOLPAR SÅ MYCKET SÅ MÖJLIGT. FÖR OSS BOENDE KOMMER DET ATT KOSTA 2 KR/KWH. VI VILL OCKSÅ PASSA PÅ ATT UPPMANA ALLA ATT SÄTTA IN SINA BILAR I GARAGET SÅ ATT VI KAN UTNYTTJA SÅ MÅNGA LADDPLATSER SÅ MÖJLIGT.
OM VI SER ATT DET BLIR ETT PROBLEM MED ATT ALLA LADDPLATSER ÄR UPPTAGNA NÄR BOENDE MED ELBILAR SKA LADDA KOMMER VI ATT BOKA UPP ETT ANTAL PLATSER FÖR ENBART LADDBILAR MEN HOPPAS KUNNA UNDVIKA DETTA.
LÄS IGENOM INFORMATIONS BROSCHYREN SOM MEDFÖLJER.
Denna infon och broschyr om hur ni går tillväga för att få laddkort/app kommer i postboxarna denna veckan
Med vänlig hälsning
STYRELSEN
2021-02-21
P-Tillstånden är nu utdelade i postboxarna
Glöm inte att byta ut era gamla tillstånd för att slippa böter.
2021-02-19
I helgen kommer vi att dela ut P-tillstånd ( 1 boende + 1 gäst )och broschyr om hur man söker laddkort för att kunna ladda bilen
Glöm inte byta ut era P-tillstånd till de nya för att slippa "böter"
2021-02-15
Arbetet med laddstolpar staket och påkörningsskydd påbörjas imorgon 2021-02-16
parkeringsplatserna kan användas men kör bara fram till avspärrningsbanden då de behöver utrymmet för att kunna borra och komma till ordentligt
2021-02-08
Kommer att börja göras i lägenheterna 2/3-2021
Lappar om detta kommer från Riksbyggen i era postboxar
Första omgången nu i mars är det lägenhet 1-59 som kommer att besökas
2021-01-31
De nya P-Tillstånden är försenade från tryckeriet.
De gamla tillstånden gäller tills vi delat ut de nya
2021-01-25
Denna vecka kommer Sydantenn att dela ut ny utrustning för test i ett av husen
Berört hus kommer att få infoblad i sin postbox ikväll .
har nu äntligen fått sina skyddsdörrar .
Ingen nyckel krävs till dessa , det är bara att dra och öppna
2021-01-15
Januari 2021
Radonmätning
Ett myndighetskrav som varje bostadsrättsförening är skyldig att utföra
Hillborg Fastighets Consulting (HFC) kommer på uppdrag av Brf Toftängen utföra en radonmätning i din lägenhet. Vi behöver komma in på aviserad tid för att placera ut två dosor (vardagsrum & sovrum/hall) som mäter radonhalten. Mätningen pågår i minst 60 dygn under perioden 1 oktober till 30 april.
Det är viktigt att vi kan placera ut och hämta in dosorna på aviserad tid för att undvika ytterligare kostnad för en ommätning. Avisering för både utplacering och upphämtning sker två veckor innan. Mätningen bekostas av bostadsrättsföreningen.
Det är viktigt att tilluftventiler hålls i öppet
läge och inte bara under mätperioden utan året runt.
Vid eventuellt stängda ventiler riskerar huset att uppvisa förhöjda
radonhalter både från eventuell markradon
samt från i förekommande fall byggnadsmaterialet (s.k. blåbetong).
Luftomsättningen är avgörande för radongashalten samt för det generella
inomhusklimatet. Dagens gränsvärde för god inomhusmiljö är
200 becquerel kubikmeterluft. Dosorna är inte farliga och får inte
flyttas på under mätsäsongen.
Radon är en radioaktiv ädelgas som finns i mark, luft och vatten och som varken syns, hörs eller luktar. Enligt Riksdagens beslut om miljömål "God bebyggd miljö" så ska alla bostäder ha en dokumenterad fungerande ventilation senast 2020 med en godkänd radonhalt under 200 becquerel per kubikmeterluft. En mätning utförs enligt Strålskyddsmyndighetens metodbeskrivning och tillsynsmyndighet är Miljönämnden.
Vi behöver tillträde till din lägenhet:
Måndag 22 februari någon gång mellan 08:00 - 11:00
Covid-19
På grund av pågående pandemi kommer vi
endast gå in i din lägenhet och placera dosorna om ingen är hemma. Är ni hemma
kommer vi istället be er att antingen placera radondosorna själva efter
instruktion alternativt att ni uppehåller er i ett annat rum under tiden som
arbetet utförs.
HFC spritar sig före och efter varje lägenhet och har tillgång till skyddsmaterial såsom handsprit, visir och munskydd.
Passar inte tiden, vänligen meddela detta i god tid till HFC, så att vi kan hitta en lösning.
Kontaktuppgifter: Tel: 0704 - 888 460 l E-post: hillborgfc@gmail.com
2020-12-08
Tyvärr har vi haft ett nytt inbrott i helgen
Håll extra koll och om ni ser något misstänkt så ring polisen
Gör vad ni kan i hemmet , extra belysning i trädgården , timers på lampor och tv mm
Är ni ute och går så ta gärna ett varv i området , är det folk i rörelse så kan det skrämma bort tjuvarna
Läs gärna tipsen från polisen i dokumentet nedan
PARKERINGEN PÅ HUSIE KYRKOVÄG KOMMER ATT STÄNGAS AV I 4 DYGN DÅ DET SKA INSTALLERAS ELSKÅP OCH FÖRBEREDAS FÖR LADDSTOLPAR.
VI BÖRJAR STÄNGA AV PLATSERNA SÖNDAGEN DEN 13:E DECEMBER OCH ARBETE KOMMER ATT PÅGÅ MELLAN DEN 14-17:E DECEMBER
UNDER DESSA DAGAR MÅSTE ALLA STÄLLA SINA BILAR I GARAGEN ELLER PARKERA PÅ ANNAN PLATS I NÄROMRÅDET
INTE MITT I VÄNDZONEN ELLER LÄNGST HÄCKARNA VID GARAGEN.
FÖR BILAR SOM INTE FLYTTAS LIGGER ANSVARET HOS BILÄGAREN OM SKADOR UPPSTÅR PÅ FORDONEN ELLER OM DE BLIR BORTFORSLADE
TACK FÖR ER FÖRSTÅELSE
Med vänlig hälsning
STYRELSEN
Malmö 2020-12-07
Tråkigt nog kan vi konstatera att smittspridningen av Covid 19 ökar i vårt land.
Vi har tidigare gått ut med information om att vi endast kommer att utföra akuta fel i lägenheter fram till och med den 17/11. Detta gjordes utifrån skärpta allmänna råd för Skåne. Nu har dessa förlängts till och med den 13/12.
Utifrån den rådande situationen kommer vi fortsätta att endast utföra akuta fel i lägenheter, av omtanke om er och vår personal.
Vi följer naturligtvis utvecklingen och återkommer efter den 13/12 hur vi fortsättningsvis kan och bör arbeta.
Felanmälningar i allmänna utrymmen och utomhus hanteras som vanligt.
Vad gäller övriga åtgärder såsom statuskontroller kommer vi att hålla en nära dialog med er som kunder.
Har du/ni några funderingar angående detta, tveka att inte att höra av er till oss!
Vänligen
Helena Fremle med personal
Med vänlig hälsning
Fastighetsförvaltning Mo Södra Skåne
Dygnet
runt: 0771-860 860
Besök: Hyllie Allé 33
Postadress: Box 8057, 200 41 Malmö
2020-11-11
INBROTT
Vi har tyvärr haft två nya inbrott i området.
Var uppmärksamma och ring polisen om ni ser något misstänkt.
Det kommer att komma ett erbjudande från Verisure för de som vill skaffa hemlarm
VAKTMÄSTARE
vi har en vikarie för Artan som heter Jimmy
POSTBOXAR
Är nu monterade och utdelningen har börjat .
Vi väntar på skyddsdörrarna som ska skydda mot regn och snö.
Inga egna lappar eller skyltar får sättas upp på dessa
LADDSTOLPAR
Vi är i slutfasen med detta och det kommer att monteras laddstolpar för
elbilar på Husie Kyrkoväg , detta gör att vi är rustade för framtiden.
FÖNSTER OCH DÖRRAR
Vi går igenom de sista detaljerna i offerterna och siktar på att komma igång
Med detta i början av nästa år, vi återkommer med mer info när det närmar sig
VÄRMECENTRALERNA
Byts ut i början av nästa år då de har gjort sitt efter 44 år
MILJÖHUS
Det slarvas väldigt mycket och det ser hemskt ut emellanåt
Sortera i rätt kärl, skär sönder kartonger, renoverar ni så åk till tippen med resterna!
Mvh Styrelsen
2020-08-26
Efter många års kämpande och förhandlande med posten kommer vi nu inte undan längre
för att få fortsatt utdelning av posten måste även vi sätta upp postboxar.
Detta beror främst på ändrade vanor där det beställs mer paket och skickas allt färre brev
Detta kommer att ske under hösten
Postboxarna kommer att sättas upp på miljöhusen och ni kommer att få box på det miljöhus ni använder oavsett adress ni bor på.
18.06-2020
Vi har uppmärksammat att det börjat slarvas en del gällande sortering
det är viktigt att alla sorterar och slänger i rätt behållare
För att det kostar föreningen extra pengar , för att behållarna fylls med fel saker och inte minst för miljöns skull
Tack :)
15.06-2020
Vi har en ny vaktmästare på området som heter Artan
Hans första "riktiga dag" är idag den 15/6 men han har gått bredvid Magnus ett tag
Vi hälsar honom välkommen till Toftängen
08.06-2020
Med anledning av Covid-19 har det beslutats att stämmor kan hållas genom poströstning
vi förhåller oss till de regler som finns för att minska smittspridning
I lördags delade vi ut kuvert till alla med Årsredovisning och poströstning
19.03-2020
12.03-2020
Vi kommer att åka till Bordershop den 18 april
lappar är utdelade i era brevlådor , ni kan även ladda ner den här
25.02.2020
Sydantenn kommer nu att kontakta och besöka de som fyllt i att de är missnöjda med sitt wi-fi
04.02-2020
Alla har nu fått P-tillstånd i sina brevlådor
Glöm inte byta ut de gamla så att ni slipper få böter
Gästtillstånden gäller som vanligt tillsammans med P-skiva
31.01-2020
Ni kommer i dagarna att få en enkät gällande wi-fi.
Fyll i denna och lägg sedan i brevlådan hos vaktmästaren
Ni hittar den även under fliken infoblad
30.01-2020
P-tillstånden har nu börjat delas ut i brevlådorna.
Håll koll så att ni inte råkar kasta dem av misstag
26.12-2019
Vi har tyvärr drabbats av ett flertal inbrott under julafton och juldagen
Håll gärna extra utkik under jul och nyårshelgen då många är bortresta
19.11.2019
Sydantenn kommer att gå runt och ringa på hos alla boende de närmaste veckorna.
Syftet är dels för att höra hur ni upplever wi-fi och för att sätta upp en varningsetikett på fiberuttaget
Information är utdelat i era brevlådor
Fiber är nu installerat i hela området.
Fiberinstallation pågår för fullt i området. Beräknas vara klart i slutet av juni
Gemensam el är färdiginstallerat på området. Faktureringen ska komma igång inom kort och hamnar då på avgiftsavin som en separat avgift.
Sydantenn kommer på besök för att svara på frågor om dina fibertjänster